Hoi!

Stichting Kumbaya bestaat uit meerdere elementen. We hebben Eigenwijs, Wonen, Eigenwijs Voortgezet en uiteindeiljk de bewoners van de Molenstraat zelf.

Guus
GuusVaste woonbegeleider Kumbaya
Dit is Guus! Guus vindt je dagelijks op de Molenstraat. Bezig in de tuin, projecten aan het organiseren voor bewoners en ze steeds begeleiden naar meer zelfstandigheid.

De bewoners van de Molenstraat

Wij zijn Dagmar Timmers, en Gerda van Reenen. Samen wonen we op de Molenstraat 44. We hebben deze plek met een speciaal doel gekozen, namelijk, omdat we vinden dat kinderen, jongeren, ouders en jong volwassenen aan zichzelf moeten kunnen werken in een zo 'normaal' mogelijke omgeving. En met ook privacy. En die twee elementen komen goed samen hier op de Molenstraat. Verder is er ook een team betrokken bij de begeleiding.
Dagmar Timmers
Dagmar TimmersInitiatief nemer en eigenaar Kumbaya
Ik ben Dagmar, geboren in 1981 en psycholoog. In het dagelijks leven ben ik praktijkhouder van Psychologen Praktijk Timmers, mijn eigen praktijk. En vanuit die praktijk ben ik Kumbaya op gaan zetten. Naast mijn werk houd ik erg van koken en lekker eten, duiken, of gewoon in en om het huis bezig zijn. Ik vind het belangrijk dat je jezelf kunt zijn en dat je probeert het beste uit jezelf te halen. Ik geloof dat iedereen de kans heeft om mee te doen in de maatschappij maar ook dat je soms wat extra hulp nodig hebt om de juiste ontwikkeling door te maken om die plek te vinden. In het algemeen ben ik best easy going, niet het meest opgeruimde persoon, Binnen Kumbaya ben ik een van de vaste aanspreekpunten voor begeleiding. Ik denk ook veel mee in de koers die we willen varen als Stichting Kumbaya en als GZ psycholoog breng ik veel kennis mee. Met Kumbaya bieden we geen behandeling maar echt begeleiding. Ik heb in dat laatste ook veel ervaring en geloof in leren door ervaring. Zowel in onze behandelingen als in de begeleiding.
Gerda van Reenen
Gerda van ReenenBewoonster en begeleider Kumbaya
Hoi ik ben Gerda, geboren in 1990 en samen met Dagmar woon ik op de Molenstaat. Ook ik ben psycholoog (zonder GZ-registratie) en werk overdag in de praktijk. Ik vind het concept ‘mens zijn’ machtig interessant en kan me daardoor heel goed inleven in een ander en goed begrijpen waarom iemand doet wat hij of zij doet. Ik betrek altijd het hele mens zijn erbij: niet alleen wat je denkt, doet en voelt, maar ook hoe je fysiek in elkaar zit en hoe je voor jezelf zorgt. Fouten maken mag altijd, het gaat erom wat je de volgende dag doet om die fout te herstellen of te voorkomen. Daar wil ik je altijd bij helpen of ondersteunen, doen waar je zelf op dat moment behoefte aan hebt. Ik ben in een klein flatje opgegroeid met alleen broers boven me en zou mezelf omschrijven als een nuchtere vrouw die houdt van stoere dingen doen. Overigens ben ik ook niet zo’n opgeruimd type.. Ik kan mijn ei kwijt in zingen en toneel spelen. Op de Molenstraat genieten we enorm van een knetterend kampvuur en lekker eten erbij. In de zomer vind je ons in een tent of onder water. Ik heb een dochtertje, geboren in 2016, waar haar vader, Dagmar en ik gedrieën zorg voor dragen. Pippa is dus de helft van de week bij ons. Ze is een ware onderneemster en maakt gezellig met iedereen een praatje.