Begeleid Wonen

Op dit gedeelte van de site lees je alles over voor wie de begeleiding is, hoe het verloopt en wat je verder nog kunt verwachten.

Kumbaya beschermd en begeleid wonen.

Hoi, welkom bij Kumbaya. Kumbaya biedt een fijne woonplek voor jong volwassenen in de leeftijd tot 24 jaar met een vorm van autisme of ernstigere ADHD en een normale intelligentie om de stap te maken naar een zelfstandig leven. We bieden beschermd wonen, wat betekent dat we je een plek bieden met extra begeleiding om je te helpen jezelf verder te ontwikkelen naar een zelfstandig leven. En dit doen we door je ook een woonplek te bieden, dus je maakt de eerste stap al wel. Je gaat namelijk uit huis. En je gaat hier, op de Molenstraat in Raamsdonk, wonen en ontwikkelen. De Molenstraat is daar een prachtige plek voor. Kijk maar eens bij "wonen op de Molenstraat".

Voor wie

Hoewel we iedereen die dat nodig heeft begeleid wonen zouden willen bieden, is er bij ons plek voor een specifieke doelgroep.

Wie zijn wij

Wij zijn Stichting Kumbaya. Dagmar en Gerda wonen we op de Molenstraat 44.  Met een team begeleiden we daar jong volwassenen in de leeftijd tot 24 jaar.

Kleinschalig wonen

Op de Molenstraat wordt begeleid wonen kleinschalig aangeboden, aan huis. We wonen onder een dak maar hebben onze eigen ruimtes.

Een uitgebreide uitleg van begeleid wonen

Wij leggen je graag uit hoe alles werkt. Voor vragen kun je altijd bij ons terecht via het contactformulier.

Wonen op de Molenstraat is een vorm van beschermd wonen. Je woont dus hier, met een doel. Je hebt begeleiding nodig. De bescherming die we bieden is dus dat begeleiding beschikbaar voor je is met de kennis en kunde om je te helpen zelfstandig te kunnen gaan wonen.

We bieden een fijne leefomgeving in een zeer huiselijke sfeer. Het is kleinschalig, we hebben plek voor 4 bewoners naast het gezin wat er ook woont. Je hebt je eigen kamer, met eigen douche en toilet. Verder woon je met elkaar, afhankelijk van de fase waar je in zit. Er is een gezamenlijke woonkamer met keuken voor de bewoners. Je woont in het achterste gedeelte van het woonhuis, in Raamsdonk. Oftewel je woont landelijk. Je woont samen op het erf van het gezin, met veel ruimte om je heen, een grote tuin en een groot huis waar je, onder de voorwaarden van de eigenaar, ook gebruik van mag maken.

We bieden naast je wonen begeleiding. Die is op maat en wordt afgesproken met jou en afgestemd op je hulpvraag.

Ontmoet de bewoners en begeleiders van de Molenstraat.

Tekst over hoe je jezelf kunt aanmelden volgt binnenkort!