De samenwerking binnen Ontzorgt! Stichting Kumbaya is onderdeel van Ontzorgt!

Dit betekent dat de zorgverleners onderling elkaar kennen onderdeel zijn van hetzelfde team en overkoepelende organisatie en dat samenwerking daardoor eenvoudiger is. Dat samenwerking mogelijk is betekent niet dat je als client direct bekend of in behandeling bent bij alle organisaties van Ontzorgt!

Begeleiding is echt wat anders als behandeling. Natuurlijk kan het zo zijn dat er en behandeling en begeleiding geboden wordt. Dan ben je als client bekend bij beide organisaties en heb je bij Psychologen praktijk Timmers een regiebehandelaar en bij Kumbaya een begeleider. Vaak wordt dan ook een groot gedeelte van de begeleiding mede aangestuurd door de regie van Psychologen Praktijk Timmers. Wanneer behandeling afgesloten is of sowieso niet bij team PPT geweest is, dan is er alleen nog betrokkenheid van team Kumbaya en van je begeleider. De behandelaars van PPT zijn geen onderdeel meer van de zorg. Natuurlijk kan de begeleider overleggen met zijn teamgenoten. Dat is de kracht van Ontzorgt! Wanneer er weer behandeling nodig is en dus betrokkenheid van een behandelaar dan is er eerst wel formeel de opschaling nodig om dit te doen met vaak een verwijzing of beschikking.