1 op 1 Begeleiding

Hier lees je wat we doen met 1 op 1 begeleiding.

Begeleiding binnen het Ontzorgt! netwerk

Stichting Kumbaya biedt begeleiding. Die begeleiding doen we in het Ontzorgt! Netwerk. Dat maakt ons uniek. Hoewel begeleiding dus is wat we we doen, doen we dit in nauwe samenwerking met onze collega’s van behandelaanbieder Psychologen praktijk Timmers en kunnen we begeleiding aanbieden in groepen via de Eigenwijs. Tot slot maken we in begeleiding veel gebruik van Leren door Ervaring. Dat doen we zelfs zo graag, dat we een heel kenniscentrum hierover hebben binnen Ontzorgt genaamd Leren door Ervaring.

Kinderen, jongeren en volwassenen

Wij bieden begeleiding zowel voor jeugd als voor volwassenen. In jeugd is begeleiding bij ons altijd met betrekking van het systeem rondom de client. En met onze groepssetting Eigenwijs kan het ook groepsgewijs zodat jeugd en jongeren in contact met leeftijdgenoten begeleiding kunnen ontvangen.

Volwassenen

Voor volwassenen hebben we ambulante begeleiding voor alle leeftijden en WMO wonen voor jongvolwassenen (in de levensfase studeren of lerende voor werk). De ambulante begeleiding wordt vorm gegeven zoals gewenst: meestal in de leefsituatie dus bij jouw thuis maar wanneer dat prettiger is kunnen de begeleiders van Kumbaya terecht in alle middelen van Ontzorgt!. Dus ook in onze spreekkamers of bij Leren door Ervaring. We zijn daar waar en wanneer nodig. Natuurlijk wel binnen de grenzen van ambulante zorg. Dus niet perse alleen op kantoortijden maar ook niet 24/7 of per direct.

Kosten van zorg

Alle vormen van begeleiding van Stichting Kumbaya vallen onder de gemeentelijke zorg van de regio WBO, waar wij gevestigd zijn. Dus woon je in gemeente Oosterhout, Geertruidenberg, Drimmelen, Altena of Breda? Dan kun je bij ons terecht mits je een beschikking hebt van de gemeente.

Voor jeugd kan een verwijzing van de huisarts, maar, in begeleiding is het gebruikelijk dat het sociaal wijkteam of CJG betrokken is. Maatwerk is ook mogelijk. Woon je in een andere regio of is er sprake van een PGB dan denken we zoals altijd met je mee in wat mogelijk is.