Onze doelgroep

Je bent 18 jaar of ouder, of bijna 18 jaar, je bent een vervolgopleiding aan het doen, je werkt aan een zelfstandige toekomst en wilt op jezelf wonen. Supergaaf. En passend bij je leeftijd. Je denkt dat je daar wel een steuntje bij kunt gebruiken om dat ook te laten slagen. Dat mag. Op Molenstraat 44 bieden wij begeleid wonen aan jong volwassenen, tussen 18 en 24 jaar, die bekend zijn met een stoornis in autistisch spectrum vastgesteld volgens de DSM 5 criteria. Er mag sprake zijn van bijkomende stoornissen. Het steuntje wat je nodig hebt in de vorm van begeleiding heeft dus ook het meest te maken met je autisme. Je autisme maakt dat een gebruikelijke woon en leef situatie, zoals bij jou thuis of in een studentenhuis bij je studie, (net) niet passend is. Daarom zoek je een wonen waarin begeleiding is wat mogelijk maakt om wel deze stap te maken. Ook als je geen stoornis in het autisme spectrum hebt ben je wel welkom bij ons. In dat geval is er sprake van andere problemen waardoor thuis wonen niet langer mogelijk is, maar zelfstandig wonen nog een brug te ver is. Altijd vindt er intensief overleg met de gemeente plaats, om te onderzoeken of begeleid wonen in de Molenstraat een goede plek is voor jou.

In ieder geval volg je een vorm van opleiding op mbo, hbo of universitair niveau. Je doel is om na je afstuderen en voor je 25e levensjaar zelfstandig te kunnen wonen. Om dat doel te bereiken heb je naast het gebruikelijke (bijvoorbeeld het inschrijven en volgen van een opleiding en zoeken van een woonruimte) ook begeleiding nodig om dat doel te bereiken. Die begeleiding mag heel divers zijn. Wie weet heb je zelfs nog wel een huiselijke gezinssfeer nodig om dit doel te bereiken maar met begeleiding. Dan kun je goed bij ons terecht.